Sluiten

Transferring knowledge

Kelly is leaving? Oh no!

Kelly is leaving the company? After ten years of loyal service? Oh no! She is the only one who knows how that process works! Prevent valuable knowledge from leaving your company. Show Kelly and her colleagues how to easily transfer her knowledge. But, practical knowledge management, how do you do that?

Contact us

Kennis doorgeven

Herken je dit probleem?

Hoera! Een nieuwe collega! Maar wie gaat die alles uitleggen? | Ik heb gewoon geen tijd om dat allemaal op te schrijven!

Ja, euh, hoe moest dat nu ook al weer? | Niemand leest onze documenten! | Weet iemand nog wat daarvoor moet gebeuren?

Hoe wij kunnen helpen.

How we can help you

Experts

Niemand weet beter hoe een product in elkaar zit dan de experts die er elke dag mee bezig zijn. Flow werkt daarom nauw samen met je medewerkers om zo hun gespecialiseerde technische kennis, visie, tips en goede raad te verzamelen en om te zetten in bruikbare communicatie. Dat is praktisch kennismanagement.

Onze aanpak

Wij kunnen je kennis en documentatie overzichtelijk maken zodat iedereen er zijn of haar weg in vindt. Samen ontdekken wij een aanpak die bij jouw organisatie past.

  • Strategie: Wat wil je documenteren? Waarom? Voor wie? Waar staat alles nu? En is “alles” wel “alles”? Of “te veel”? We maken een plan.
  • Zoektocht: Met je experts verzamelen we alle knowhow.
  • Organisatie: We organiseren je content zodat iedereen er zijn of haar weg in vindt (zie: Informatie organiseren).
  • Opleiding: Als je dat wil, kun je het resultaat zelf up-to-date houden (zie: Opleidingen).

Knowledge base, SharePoint, Wiki… ?

Maak je informatie centraal beschikbaar voor iedereen die ze nodig heeft. Samen zoeken we een oplossing op maat van jouw organisatie: online hulp, SharePoint, je eigen wiki, praktisch kennismanagement …

Enkele voordelen:

  • niets gaat verloren: gemakkelijk procedures en tips & tricks delen
  • één geldige versie: documenten centraal beheren
  • workflow: up-to-date, goedgekeurde documenten gebruiken
  • versiebeheer: veranderingen opvolgen, archiveren wat niet meer relevant is

Soorten documenten

Je kunt bij ons terecht voor allerlei documenten. Een paar voorbeelden:

  • technisch: handleiding, werkinstructie, veiligheidsprocedure, onderhoudsinstructie, installatie- of configuratiemanual
  • web: webcontent, intranetpagina
  • zakelijk: presentatie, beleidsnota, business plan, productbeschrijving, offerte
  • opleiding: animatie, e-learning content, syllabus, trainingsgids
  • IT: use case, specificatie, wiki knowledge base, onlinehulp

Documentmodellen

Weet je niet hoe je aan dat procesplan moet beginnen? Of doet iedereen dat op een andere manier, wat erg verwarrend is? Gebruik documentmodellen. Ze geven je een basisstructuur, waardoor je je tijdens het schrijven enkel moet concentreren op de inhoud, niet op de vorm of de structuur.
Onze documentmodellen zijn beschikbaar in verschillende talen en voor verschillende documenttypes.

Samenwerking

Van bij het begin werken we samen. Iedereen met een nuttige inbreng is welkom. Op die manier vergroten we ook de kans dat iedereen meedenkt en meewerkt. Alle neuzen in dezelfde richting. Dat is erg belangrijk bij elke verandering. Na afloop blijft ons team beschikbaar met praktische tips en oplossingen.

INTERESTED?CONTACT US

Enkele klanten